Hopp til innholdet

“Slik fikk vi i Multicom fart på kundeservice”

«Tidligere jobbet vi i fire parallelle løsninger som ikke samhandlet, nå har vi en helhetlig- og helintegrert plattform for kundeservice og support – det har gitt oss en helt ny hverdag»

Tron Atle Løvig

Daglig leder, Multicom

Pioner på netthandel

Multicom har vært en av pionerene på netthandel, og allerede i 1997 åpnet de en av Norges aller første nettbutikker fra den lille, men usedvanlig vakre innlandsbygda Åmli. 

Noen få år etter hadde de bygd en solid forretning. I dag drifter E-handelskonsernet butikkene Multicom.noNettdyret.noMultitrend.no, og Eldirekte.no og hadde en samlet omsetning på over 280 MNOK i 2021. 

Fra fire til én løsning med ITX Kontaktsenter

I forkant av “Black Friday” i 2021 valgte Multicom å implementere ITX, det skulle få vesentlig betydning for hverdagen til heltene deres på support.

Tidligere jobbet vi i fire parallelle løsninger som ikke samhandlet, nå har vi en helhetlig- og helintegrert plattform for kundeservice og support – det har gitt oss en helt ny hverdag, forteller Tron Atle Løvig.   

Den største utfordringen vi opplevde ved å ha ulike systemer som ikke samhandlet var at resultatet ble at vi ble sittende i ulike “siloer”, og arbeidet med kundeservice ble lite effektivt og uoversiktlig. I dag får vi et komplett øyeblikksbilde på alle kunder med oppslag på kunde-ID, og total oversikt over all relevant kundedata som ordre, pakkesporing, returer, artikler og mye mer, umiddelbart når en kunde tar kontakt – og det uavhengig av om de tar kontakt på e-post, telefon, chat eller SoME. Det gjør at vi kan møte alle kunder personlig, og kan yte bedre og raskere kundeservice i alle kontaktpunkt mot kunde.

Å gå fremtiden i møte med ITX er veldig trygt – og det er spennende å ha tilgang til så mye god teknologi som skaper nye muligheter for oss å drive innovasjon i support og kundereiser. Vi er strålende fornøyd med valget vi tok, og enda bedre – kundene våre er strålende fornøyd med oss, avsluttter Tron Atle. 

Kontaktsenter integrert med Visma Global

Multicom har integrert ITX Kontaktsenter med Visma Global ERP. Dette innebærer blant annet at ITX Omnikanale kommunikasjonsplattform kan gjøre kundesync mot Visma Global og ha en felles kunde-ID, og berikes med relevant data og detaljer om hver enkelt ordre on-demand når en kunde tar kontakt med en av deres fire ulike nettbutikker.

Få tips og triks

Fyll ut skjema nedenfor, så vil du motta tips og triks til hvordan du som bruker Visma Global kan forenkle og effektivisere salg og kundeservice.  Sammen med tips og triks, vil du også få tilsendt produktblad som forklarer integrasjonen med Visma Global og hvilke fordeler det kan gi deg og din virksomhet.

Vil du vite mer?

Ta kontakt med oss på telefon +47 236 80 405 eller send oss en epost til salg@itxuc.com.  

Dersom du bruker noe annet enn Visma Global, kan får du en full oversikt over alle våre integrasjoner på denne siden: https://itx.no/integrasjoner/  Er det sånn at du har noe som ikke står på listen, er det fortsatt muligheter.