Hopp til innholdet

Enda et annerledes år

Rebecka
Kristian Foss, Bull & Co Advokatfirma AS

Telefonene ringer; “vi trenger et bedre system, så vi kan ta bedre vare på våre kunder”, “vi må ha en bedre oversikt av kundebilde”, “vi må kunne følge opp kunden på en mer effektiv måte”, “er dette noe dere kan hjelpe oss med?”. 

Ja, det kan vi.

NHO melder om at samlet sett økte handelen i september med 1,4 prosent målt mot samme periode i fjor. Veksten drives utelukkende av netthandel som hadde en vekst på 20,7 prosent målt mot fjoråret. De fysiske butikkene hadde en nedgang i omsetningen på 0,8 prosent målt mot september i 2020, viser ferske tall fra SSB. 

Netthandel vokste med 36 prosent i 2020 mot 2019 og er den bransjen som opplevde den sterkeste veksten. I enkelt måneder som april og i november var veksten rundt 60 prosent målt mot tilsvarende måned 2019.

Nå som folk har fått smaken av bekvemmeligheten ved å handle på nett, ser vi nå at netthandel industrien i mye større grad ser nødvendigheten av å fokusere på kundeopplevelsen og kundereisen.

Med denne veksten har de fleste blitt tvunget til å tenke nytt. Det har fremskyndet utviklingen med flere år. Leverandører av software opplever derfor sterk vekst, og vi fikk vel alle et lite spark i rumpestumpen for å tilrettelegge for behovet som har kommet med korona. 

Kunder ønsker tilstedeværelsen som man kunne fått i en butikk. Personalisert kundeservice på avstand. Video shopping har kommet for å bli og logistikk må kjappe på for å møte kundens behov. Innsyn og sterk delaktighet i kundereisen er viktig for både kunde og kundebehandler. 

ITX Norge AS har opplevd tilnærmet vekst som netthandel. Det er helt tydelig at vi leverer det kundene våre har behov for. Med vårt åpne API tilgjengeliggjør vi muligheten for å integrere med de løsningene netthandel Industrien er beroende av. Dvs vi gjør den informasjonen som er gunstig for Kundebehandler å ha, i det kunden henvender seg, uavhengig av hvilken kanal de henvender seg via, tilgjengelig umiddelbart. Kundereisen forenkles og personaliseres, kunden føler seg trygg på at de har brukt pengene sine på riktig plass, og kunden ønsker å handle hos dere igjen. 

Viktigheten av å ha alt på en flate, kontakt med kunde via sosiale medier, kanalene chat,  Telefoni, mail, et ordentlig sakssystem og de riktige integrasjonene, er ikke til å kimse av. Vi har hjulpet mange bedrifter og vi hjelper gjerne dere og. 

ITX Norge AS leverer til både B2B og B2C.