Hopp til innholdet

Effektiviserer kundeservice og logistikk: Ragn-Sells og ITX inngår samarbeid

Ragn-Sells, en av Nordens største aktører innen avfallshåndtering og gjenvinning, har nylig valgt ITX som leverandør av sin nye kontaktsenterløsning. Med virksomhet i flere land, inkludert Norge, håndterer Ragn-Sells store mengder kundekontakt og komplekse logistikkoperasjoner hver dag. Nå ser de frem til å kunne effektivisere disse prosessene ytterligere med en løsning som samler alle kundekontakter i én plattform.

Vi i ITX er stolte av å få tillit fra en så betydelig aktør i markedet og gleder oss til å bidra til å styrke deres kundeservice og samhandling ytterligere.

Bedre oversikt og samhandling med samlet kundehistorikk

Med ITX sin løsning får vi samlet telefonsamtaler, e-post, SMS og chat i et kundekort, slik at alle involverte enkelt kan se tidligere dialog med kunden og dermed sikre helhetlig og konsistent oppfølging.

“ITX har vært en proaktiv og god rådgiver gjennom hele anskaffelsesprosessen, hvor de har satt seg godt inn i alle våre behov, samt kommet med gode og gjennomtenkte løsningsforslag,” sier IT-prosjektleder Kjetil Bundli hos Ragn-Sells.

Forenklet kommunikasjon med video i samtaler

Ragn-Sells ser også stor verdi i ITX sin støtte for video i telefonsamtaler – en funksjon som kan forenkle kundedialogen i en bransje der detaljer rundt containerplassering og logistikk ofte må forklares visuelt. Ved å benytte video vil Ragn-Sells forbedre effektiviteten i kundedialogen.

Integrasjon med CRM- og ERP-systemer

Ved å integrere ITX med Ragn-Sells’ CRM og ERP, vil ansatte kunne få umiddelbar tilgang til viktig kundeinformasjon når kundene tar kontakt, noe som vil spare tid og muliggjøre raskere responser. For ansatte som primært jobber i CRM, som salgsteamet, vil ITX sin innebygde telefonløsning i CRM ytterligere forenkle hverdagen ved å gjøre det mulig å håndtere samtaler direkte i CRM-systemet. Denne integrasjonen er en viktig del av effektiviseringen Ragn-Sells ser frem til å realisere.

“Vi var godt fornøyd med eksisterende leverandør, men gjennom prosessen med ITX så vi at det var andre og mer effektive måter å drive kundeservice på, og ikke minst i samhandlingen mellom kundeservice og transportkontorene våre. ITX har noen veldig smarte løsninger for vår bransje,” sier Linda Kristiansen, Kundesentersjef i Ragn-Sells AS.

Ragn-Sells har kjørt en grundig og profesjonell prosess, der de har utfordret aktørene i markedet og vært tydelige på sine behov og utfordringer. Denne tilnærmingen har gjort det enklere for ITX å være en god leverandør og lagspiller, og det skaper et solid grunnlag for et vellykket samarbeid fremover.

Løsning for SMS-varsling

Skulle oppstå en hendelse, som for eksempel en forsinkelse med en containerbil, kan Ragn-Sells på sekunder varsle alle kunder på en spesifikk rute. Kunder kan også svare på SMS-meldingen, noe som gjør kommunikasjonen enda mer interaktiv og effektiv. Denne automatiserte løsningen sparer tid, sikrer rask oppdatering av informasjon, og bidrar til bedre kundetilfredshet ved å holde kundene informert uten behov for manuelle prosesser.

Takk for tilliten, Ragn-Sells!

Vi takker Ragn-Sells for tilliten og ser frem til å bidra til smartere arbeidsprosesser og bedre kundeopplevelser. Som en betydelig aktør i sin bransje, har deres profesjonalitet og tydelige behov definert et sterkt utgangspunkt for et spennende samarbeid

Kanskje vi kan hjelpe deg også?

Ta kontakt med oss på telefon +47 236 80 405, send oss en epost til salg@itxuc.com eller bruk skjemaet nedenfor.