Markedsansvarlig i Norges neste SaaS-eventyr!
Vil du være en pioner innen markedsføring av løsning som baserer seg på AI?
Søknadsfrist: 04.11.2024
Fra Borgeskogen, midt mellom Tønsberg og Sandefjord utvikler, og leverer ITX sin markedsledende Omnichannel Sales & Support Cloud, en mix mellom det mange kjenner som tradisjonell CRM og moderne kontaktsenterløsninger for support.
I ITX drives vi av samspillet mellom teknologi og mennesker. En seier for oss hver dag er å se hvordan løsningene våre er med på å skape gode kundeopplevelser, forenkle kommunikasjon, samhandling og arbeidsstrømmer i relasjon til salg og support.
Vi har i dag kunder i 13 land, og kundene er for det aller meste mellomstore til store norske og internasjonale bedrifter.
ITX er i sterk vekst, og for å ytterligere utløse vårt vekstpotensialet ønsker vi nå å styrke vårt salgsteam.
Er du vår markedsansvarlige?
Brenner du for å skape engasjerende innhold som fanger oppmerksomheten i både video- og tekstformat? Da kan det hende at du er den markedsføreren vi leter etter!
Vi søker en kreativ sjel som trives i skjæringspunktet mellom tekst og video, og som har en lidenskap for å dele historier som inspirerer og informerer. Som vår markedsansvarlige vil du være hjernen bak strategiene som driver vekst og suksess for ITX. Din evne til å skape innhold av høy kvalitet og din forståelse for hvordan dette skal markedsføres, vil være avgjørende for vår suksess.
Som markedsansvarlig i ITX er det avgjørende at du er en handlekraftig person som tar initiativ og gjennomfører med stå-på-vilje. Du vil være ansvarlig for å drive frem innovative markedsføringsstrategier og gjennomføre effektive kampanjer som styrker vår posisjon i markedet. Vi søker en selvstendig og målrettet lagspiller som ikke bare har store idéer, men som også tar dem fra konsept til fullføring med presisjon og engasjement.
Er du klar til å ta utfordringen og være med på å forme fremtiden til ITX? Da vil vi gjerne høre fra deg!
TEAM – Together Everyone Achieves More
ITX er et sosialt selskap, og vi arrangerer ofte ulike happenings utenfor kontoret. Inne på selve kontoret liker mange av oss å bryte opp dagene med en bordhockey eller shuffelboardmatch, eller en kaffe i loungen. Vi jobber mye digitalt, men noe reisevirksomhet må påregnes ifbm kundebesøk og arrangementer.
Utover konkurransedyktige betingelser, tilbyr vi deg muligheten til å være med på en spennende vekstreise i et heleid norskt SaaS-selskap. Vi har korte beslutningsveier, og du vil ha stor påvirkningskraft.
Stillingen rapporterer til daglig leder.
Arbeidsoppgaver:
– Utvikle og implementere en strategi for digital markedsføring som støtter selskapets vekstmål.
– Skape engasjerende innhold i form av artikler, videoer, blogginnlegg, case-studier o.l.
– Planlegge og gjennomføre kampanjer på nettsiden og i sosiale medier for å øke merkevarebevisstheten og generere leads.
– Optimalisere innholdet for søkemotorer (SEO) for å forbedre synligheten på nettet og øke organisk trafikk.
– Administrere og oppdatere nettstedet med relevant innhold og informasjon om produkter og tjenester.
– Analyserer resultatene av digitale markedsføringsaktiviteter ved hjelp av verktøy som Google Analytics for å identifisere suksesser, trender og forbedringsmuligheter.
– Samarbeide med salgs- og produktteamet for å sikre at markedsføringsmateriell støtter salgsprosessen og produktlanseringer
– Overvåke og rapportere på digitale markedsføringskampanjer, inkludert kostnader, ROI og ytelse.
– Holde deg oppdatert på bransjetrender og beste praksis innen digital markedsføring for å kontinuerlig forbedre strategier og taktikker.
– Utforske nye muligheter for digitale markedsføringskanaler og teknologier for å nå målgruppen på best mulig måte.
– Utsendelse av nyhetsbrev til kunder
– Bidra til produksjon av webinar og gjennomføring av live eventer
Kvalifikasjoner:
– Utdanning innen markedsføring, kommunikasjon, journalistikk, eller relaterte felt. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
– Sterk kompetanse innen produksjon av digitalt innhold i ulike formater, inkludert tekst, med fordel også video og grafikk
– Inngående kunnskap om ulike sosiale medieplattformer
– God forståelse av søkemotoroptimalisering (SEO) og evnen til å implementere beste praksis for å forbedre nettstedets synlighet og rangering i søkemotorer.
– Evne til å tolke data og trekke innsikter fra digitale markedsføringskampanjer ved hjelp av verktøy som Google Analytics eller lignende..
– Sterke skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk, med evnen til å formidle komplekse konsepter på en klar og overbevisende måte.
– Evne til å samarbeide effektivt med andre avdelinger, som salg, produktutvikling og kundeservice, for å oppnå felles mål og sikre konsistent kommunikasjon.
Om arbeidsgiveren
ITX utvikler og leverer kommunikasjonsplattformen ITX Contact Center som er en tjenesteportefølje som skaper synergieffekter ved å samle alle kommunikasjonskanaler i ett og samme system. Løsningen er levert til små og store selskaper i hele Europa. ITX er etablert i 2012 og består i dag av 35 ansatte (pluss eksterne forhandlere). ITX har solid økonomi og opplever sterk vekst.