Hopp til innholdet
Hjem » Kundecaser » Instabank

Instabank

KUNDECASE

"Tidligere var vi en liten kunde hos et stort, internasjonalt selskap. Nå har vi en norsk leverandør som forstår våre behov og tilpasser seg oss."

Vebjørn Holth, Project manager – Instabank

Effektiv kundedialog med bedre oversikt – slik forbedret Instabank kundeopplevelsen med ITX

Hvem er Instabank?

Instabank er en heldigital utfordrerbank etablert i 2016. Med fokus på teknologi, enkelhet og personlig kundedialog tilbyr vi produkter til private, som lån med sikkerhet, kredittkort og sparekonto, samt til bedrifter med kassekreditt, bedriftslån og næringslån. De har over 120000 kunder i Norden og jobber hver dag for å gjøre hverdagen litt enklere gjennom smartere løsninger. Et viktig ledd i denne strategien er å levere rask, presis og relevant kundeservice – og det er her samarbeidet med ITX kommer inn.

Flere systemer – lite oversikt

Før samarbeidet med ITX var kundehenvendelser hos Instabank fordelt på flere ulike plattformer. Telefon var ikke integrert i kundeserviceverktøyet, og det skapte utfordringer både i oversikt og oppfølging.

«Vi brukte flere systemer samtidig, noe som gjorde det vanskelig å få et helhetlig bilde av kommunikasjonen med kunden. Telefonsamtaler ble behandlet utenfor den øvrige kundedialogen.»

"Fra generisk løsning til en partner som forstår oss"

Behovet for en mer fleksibel løsning vokste i takt med banken.

– Tidligere var vi en liten kunde hos et stort, internasjonalt selskap. Nå har vi en norsk leverandør som forstår våre behov og tilpasser seg oss.

«Valget falt på ITX fordi de viste både evne og vilje til å samarbeide tett – og tilpasse løsningen etter Instabanks behov. De lytter, utvikler seg sammen med oss og responderer raskt når vi har ønsker om ny funksjonalitet.»

Et helhetsbilde i ett system

Med ITX-løsningen får kundeservicemedarbeiderne i Instabank nå tilgang til kundekort som viser all tidligere kommunikasjon og eventuelle kampanjer. Det gir en langt mer effektiv arbeidsflyt – og en bedre opplevelse for kunden.

– Vi får raskt oversikt og kan svare effektivt og presist. Det er enkelt å overføre saker til andre avdelinger ved behov, selv om hovedstyrken for vår del ligger i det komplette overblikket – ikke nødvendigvis samhandling på tvers.

Det er også verdt å nevne at Instabank opererer i flere land – ikke bare Norge. Nå bruker både Finland og Tyskland ITX. Med støtte for flere land i systemet, kan vi samle all aktivitet i én plattform. Samtidig kan vi begrense innsyn og kontrollere tilgang, slik at teamene kan hjelpe hverandre på tvers av land – uten å gå på kompromiss med datasikkerheten.

Rask og strukturert implementering

Implementeringen av ITX gikk både raskt og ryddig for seg.

«Prosessen var godt strukturert både med tanke på oppsett og opplæring. I tillegg er det en stor fordel at mye av systemoppsettet kan gjøres internt hos oss, noe som gir oss større fleksibilitet i hverdagen.

Et samarbeid som vokser med kundene

Instabank fortsetter å utfordre etablerte strukturer i bankverdenen – og setter høye krav til både teknologi og kundeopplevelse. Med ITX som kundeplattform får vi et system som vokser med oss, og som bidrar til at vi kan levere på vårt løfte: smartere løsninger og bedre dialog – hver dag.

Kanskje vi kan hjelpe deg også?

Ta kontakt med oss på telefon +47 236 80 405, send oss en epost til salg@itxuc.com eller bruk skjemaet nedenfor.