Hopp til innholdet

Elektroimportørens erfaringer med
ITX UC

«Vi satte oss ned med ITX over Teams og skrev en ønskeliste lang som et vondt år, med integrasjoner mot blant annet AutoStore-roboter, Visma Business, samt EDI-systemer. Etter én måned med utvikling ut ifra listen vi hadde skrevet, leverte ITX 100 % til avtalt pris og tid, på første forsøk.»

Odd-Bjørn Langehaug

IT-sjef i Elektroimportøren

Produkt: ITX Kontaktsenter i 22 butikker og på sentral kundeservice.

«Gikk i ball med stor kundebase»

For 4 år siden gikk Elektroimportøren til innkjøp av nytt CRM system og kontaktsenterløsning fra de to største leverandørene i markedet. De lovet oss at disse systemene skulle være fullintegrert og kunne videreutvikles.

Elektroimportøren har stor kundebase med mange elektrofirmaer, og siden vi er en av de få som selger elektromateriell til alle, det vil si til både privatpersoner og bedrifter, så hadde det gått fullstendig i ball om vi ikke hadde hatt et CRM-system og en kontaktsenterløsning vi kunne stole på. Prosjektet med de to største på telefoni, chat og CRM gikk ikke så veldig godt. Det kunne ikke integreres som lovet av leverandørene. Vi hadde muligens heller ikke vært så gode på kravspesifikasjon eller på kontraktene vi hadde signert.

«Trodde vel egentlig at det var de vanlige “sleipe” salgstriksene»

Det ble naturlig å se på nye løsninger når kontraktene hadde gått ut. Vi hadde egentlig bestemt oss for et system, da ITX tilfeldigvis ringte oss. Jeg tenkte da at jeg bare “måtte” ta noen møter med flere konkurrerende systemer, selv om vi allerede hadde bestemt oss.

Dette var første uken i Corona-tiden og alle hadde jo hjemmekontor, så møtet ble holdt over Teams. Med i møtet hadde vi representanter for kundesenteret og en ekstern konsulent fra Adite, som har bistått oss med telefoni og kontaktsenterløsningen som vi hadde kjøpt tidligere. Vi ble alle veldig overrasket over demonstrasjonen ITX holdt, og trodde vel egentlig at det var de vanlige “sleipe” salgstriksene, men bestemte oss kort tid etter å gå for ITX sine løsninger.

«Dette har jeg ikke opplevd før av noen leverandører»

Vi satte oss ned med ITX over Teams og skrev en ønskeliste lang som et vondt år, med integrasjoner mot blant annet AutoStore-roboter, Visma Business, samt EDI-systemer. Etter én måned med utvikling ut ifra listen vi hadde skrevet, leverte ITX 100 % til avtalt pris og tid, på første forsøk. Dette har jeg ikke opplevd før av noen leverandører, og kan trygt anbefale ITX videre.

«Fornuftig pris og ikke minst til avtalt tid»

Etter denne positive opplevelsen har vi igjen satt i gang en videreutvikling av tjenestene ITX leverer, og de skal nå levere flere tjenester blant annet til butikk. Ved og gå fra de store på CRM og kontaktsenterløsninger, har vi nå et system som dekker alle disse systemene med ITX. Jeg vil nesten si at vi nå endelig har fått en leverandør som leverer det vi vil ha til en fornuftig pris og ikke minst til avtalt tid.