Kalkulator - så mye kan du spare
Hva betyr det egentlig i kroner og øre å samle telefoni, chat, e-post, sms, sosiale medier i én løsning, og ha umiddelbar tilgang til relevant informasjon når kunden tar kontakt? – Fyll inn dine tall i kalkulatoren og roboten gir deg svaret på ett sekund.
Alt du trenger å legge inn er snitt årslønn, antall innkommende henvendelser pr mnd og ca. tall på hvor lang tid det tar å finne frem relevant informasjon når kunde tar kontakt. Med årslønn mener vi hva dine ansatte koster i snitt, uten sosiale kostnader.
Pr. ansatt | |
Årslønn (snitt, eks. sos. kostnader): | |
Antall innkommende henvendelser: | Pr. måned |
Telefonsamtaler ( pr dag): | |
E-post ( pr dag): | |
Chat ink sosiale medier ( pr dag): | |
Angi tiden det tar å finne relevant informasjon når kunde tar kontakt | Sekunder |
Telefonsamtaler (sekunder): | |
E-post (sekunder): | |
Chat ink sosiale medier (sekunder): |
Årsaken er enkel. Når man besvarer telefon, chat, eller leser en e-post, vil ITX umiddelbart vise relevant informasjon om kunden, som tidligere dialog, e-post, telefonsamtaler (evt opptak), sms, chats, ordre, faktura, tilbud, pakkesporing, reklamasjoner m.m., slik at du slipper å bruke tid på å lete frem informasjon. Med ITX slipper du å ta kontakt med kolleger, for å finne e-post som er sendt eller mottatt, og hva om din kolleg er på ferie, syk etc - når skal kunden få svar? Med ITX har du alt tilgjengelig. Tid er penger - og effektivisering har aldri vært viktigere.
Effekten er ofte større
Effekten er ofte langt større fordi beregning ikke tar for seg effekten av å ha en løsning gir deg delte maler som gjør det raskere å besvare e-post, umiddelbar tilgang på kunnskapsbase i all kundeinterkasjon, FAQ på nettsiden, som gjør at kunden hjelper seg selv, selvhjelp i chat, det å kunne enklere jobbe sammen med internring, skjermdeling m.m. Effekten av god samhandling mellom de ansatte er også et viktig aspekt. Visste du forresten at med ITX ShowMe, kan du på få sekunder se det samme som kundne ser, du kommer rett og slett inn i stua til kunden. Slipp å sende ut folk, løs saken der og da. Det er spesielt godt egnet til teknisk support o.l.
Les også:
Bikeshop opplevde effektivisering på 50 % (Retailmagasinet)
Europris - Har gitt oss i kundeservice en helt ny hverdag
Slik fikk vi i Multicom fart på kundeservice
Skitt fiske fikk stort effekt av ITX
Elektroimportøren - økt effektiviteten med 30 % på kundeservice
Skeidar bygger fremtidens kundesenter
Sprell Butikk tar i bruk Live Shopping fra ITX
Verdien av fornøyde kunder
I tillegg til at man sparer tid, kan man møte kunden personlig, som er med å skape lojale kunder. Det at kundene føler de får hjelp med engang vil stimulere til mer fornøyde kunder.I starten ble resultatene fra Norsk Kundebarometer gjenstand for stor debatt. Kundene var usikre på fremgangsmåten, bedriftene var usikre på verdien av kundetilfredshet og statistikerne var usikre på om det gikk an å sammenligne epler og pærer på denne måten.
Disse oppfatningene endret seg raskt, blant annet etter at forskning dokumenterte stadig nye positive effekter av god kundetilfredshet. Eksisterende kunder bidrar med positive omtale og rekruttering når de deler erfaringer med nye kunder. Et godt omdømme er utslagsgivende for nye kunder med stor valgfrihet. Fornøyde kunder får også sterkere emosjonelle bånd til bedrifter de er glad i, og vil i enkelte tilfeller føle seg som en del av «familien».
Sammen fører disse faktorene til at vi som kunder blir mer lojale, ønsker å kjøpe mer, godtar høyere priser og anbefaler bedriften til andre. Dette fører til økt lønnsomhet for bedriften på flere måter; 1) de reduserer markedsføringskostnader, og 2) de øker kundebasen og 3) de får reduserte «opplæringkostnader» da man i større grad beholder kunder som allerede har kompetansen til å bruke bedriftens produkter og tjenester.
Med ITX kan du måle kundetilfredshet i all dialog, som gjør at du lett kan iverksette tiltak om du har kunder som ikker er fornøyd. I tillegg vil ITX stimlere til en god jobb gjennom gamification. ITX gjør det dessuten også mulig å måle din ansatt sin kundetilfredshet, hjelp dine ansatte til å bli stjerner.
Les mer i artikkel av Hadenslhøyskolen, BI
Quality of life - fornøyde ansatte
Med verktøy som gjør at du får umiddelbar tilgnag til informasjonen, slipper å lete, kan møte kundene personlig, gjør at dine ansatte får en bedre hverdag, med god flyt. Kjenner du deg igjen i å måtte bruke tid på å finne igjen kunden, duplikater, finne ut hva kunden har kjøpt, hvilke tjenester kunden har, har kunden ubetalte faktura, hva er sagt og gjort? Med ITX blir alt enklere. Fornøyde ansatte vil skape trivsel, som er med på å løfte teamet. Med fornøyde ansatte, har du et godt utgangspunkt for å skape fornøyde kunder.
Start neste samtale med "Hei Kari, du snakker med Benedicte", du ringer vel kanskje fordi...
Kunstig intelligens med ITX Virtual Assistant
ITX jobber med kunstig intelligens, som vil forenkle og effektivisere håndtering av all skriftlig dialog. Fremfor å for eksempel få "Takk for din henvendelse" på innesendt e-post, kan du få et automatisk svar som forhåpentligvis løser saken. ITX Virtual Assistant vil også hjelpe deg å skrive og besvare e-post. Effekten er stor med ITX GPT - Virtual Assistant. Les mer om kunstig intelligens fra ITX.
Unngå å jobbe i silo
Med ITX kan alle ansatte være tilgjengelig i alle kanaler, dvs. man kan være tilgjengelig på telefon, chat, sosiale medier samtdiig, hvor ITX vil fordele henvendelser automatisk til de som er ledig. Det å ha forskjellige løsninger for kanaler som krever umiddelbar respons er for mange dyrt, fordi man må dele opp teamene for hver enkelt kanal, eller alternativt vil man kunne få f.eks. chat mens man sitter opptatt i telefon, som fører til at kunden ofte må vente lenger enn nødvendig. ITX løser alt dette effektivt for deg. Med ITX får du maksimal utnyttelse.
Se det kunden ser - på 2 sekunder
Med teknologi som ITX ShowMe kan man se det kunden ser - kom inn i stuen til kunden på få sekunder, direkte i telefonsamtalen. Tjenesten egner seg spesielt godt til teknisk support, der det er fordelaktig å se det kunden ser. I tillegg kan man dele skjerm, se skjerm m.m. ITX gjør hverdagen enklere. Tjenesten fungerer på alle enheter, både Apple, og Android-telefoer m.m. og krever ingen installasjon, tjenesten er utviklet for å være så enkel i bruk som mulig.
Løsning også for salg
ITX er laget også for dere som jobber med salg. Det å samle telefonsamtaler, e-post, SMS og all øvrig dialog i én løsning, gjør det enklere å jobbe sammen og redusere risiko, ved at all dialog blir delt. CRM-funksjonalitet som kundeoppfølging, salgsprosess, budsjettering, chat for å skape leads, masseutsendelse av SMS, leads-skjema fra nettsiden fra nettsiden med mer, gjør ITX til et verktøy som egner seg godt for salg. Visste du forresten at ITX har en løsning for skjermdeling som gjør at du kan gå gjennonm tilbud over telefon, live, tilpass tilbud og håndter innvendinger underveis i samtalen gir deg høyere tilslag. Hvilken informasjon som skal ligge i ITX kan tilpasses hvert enkelt oppsett.
Lett å komme i gang
ITX er skybasert og krever ingen installasjon. Noen kan tenke at ITX er et stort prosjekt å komme i gang med, men det er det ikke. ITX setter opp det du trenger. Vi kan love deg tett oppfølging fra våre rådgivere og god og effektiv norsk support.
Med ITX får du fleksibilitet gjennom et åpent API og over 30 ferdige integrasjoner.
Ikke chat på nettsiden?
Slik vi forstår har dere i dag ingen chat på nettsiden. Mange opplever økt kundetilfredshetog salg med en chat på nettsiden. Les mer om hvorfor du bør vurdere chat på nettsiden i artikkel utgitt av Netlife.
Ta kontakt, så viser vi deg hvor du kan komme i gang
Gjør som mange andre, kom i gang med ITX - det er enkelt å komme i gang. Fyll ut skjema eller ring oss på +47 236 80 405, så viser vi deg hvordan du kan komme i gang.